Cele 10 “porunci” ale magazinului tau online

    Show all
    Featured-Cele-10-“porunci”-ale-magazinului-tau-online

    Cele 10 “porunci” ale magazinului tau online

    Featured-Cele-10-“porunci”-ale-magazinului-tau-online

    Piata comertului online din Romania se extinde in mod natural: 600 milioane de euro in 2013, crestere cu 35% a tranzactiilor online, extinderea publicului de 45-55 de ani pana la 15% din total. Si se asteapta cresteri in statisticile din 2014. (sursa GPeC) Ce inseamna asta pentru posesorii de magazine online? Adaptare: o mai mare exigenta in calitatea serviciilor, optimizarea logisticii din spatele interfetei online, un mai bun control al concurentei, adoptarea unor noi metode de analiza a reactiei cumparatorului online.Iata care sunt cele 10 “porunci” de care este bine sa tii cont pentru buna functionare a magazinului tau online.

    1. Asigura-te ca brandul tau este pregatit “sa intre” online!

    Ai decis sa iti deschizi un magazine online? Atunci te afli cu siguranta intr-una din urmatoarele doua ipostaze: fie ai un brand pe care il pregatesti sa vada lumina notorietatii direct in online, fie ai deja un brand cu vizibilitate offline pe care doresti sa il muti sau sa il extinzi in online.  Paradoxal, cele care incep direct in online sunt de multe ori mult mai usor de creat si gestionat. De ce? Pentru ca nu tarasc dupa ele experieta total diferita din mediul offline. Prin urmare, daca te muti sau te extinzi in online:

    • Pregateste-ti oamenii pentru schimbare sau angajeaza persoane specializate pe acesta zona. Si, cel mai important, pregateste-te sa te lovesti de cateva valuri de reticenta din partea oamenilor tai. Explica-le pe parcurs fiecare pas al schimbarii pentru a detensiona anxietatea si implicit reticenta.
    • Fii pregatit sa iti modifici mesajele si vizualul pentru online. Aici se da testul atractivitatii: condensare, putere, call to action.
    • Umanizeaza-te! Online-ul cere asta chiar daca ti-ai format pana acum in offline o imagine dura si impenetrabila. Pur si simplu… nu o poti pastra in aceeasi parametri.
    1. Nu uita: Consumatorul este tot ce conteaza!

    Vanzarile sunt desigur telul oricarui magazine online. Daca te lasi insa orbit de importanta pasilor intermediari risti sa pierzi din vedere esenta. Singurul lucru la care trebuie sa te gandesti este consumatorul, nevoile lui si modul in care ceea ce oferi se muleaza pe cerintele pietei.

      • Cerintele Google sunt vitale pentru supravietuirea si succesul unui magazin online. Ceea ce face Google este insa doar sa analizeze nevoile consumatorului si sa aiba grija de ele intr-o maniera standardizata. Pana la urma, Google este o afacere care pune pe primul loc consumatorul. Iar aceasta este lectia principala de online pe care ne-o ofera.
      • Structureaza-ti informatiile (categorii de produse, content) in functie de cautarile Google, dar ai mereu in vedere care este publicul tau tinta. Nu poti sa oferi informatii pentru orice public de dragul vizibilitatii. Identifica nevoile existente in piata dar alege doar ce te intereseaza. Ce iti doresti pana la urma ? Vizitatori “musafiri” sau cumparatori care aleg sa se intoarca iar si iar?
      • Nu iti pierde focusul. Butoanele de Finalizare comanda, Adauga in cos sau Rezerva sunt doar pasi intermediari la care se ajunge, fara doar si poate, daca pastrezi consumatorul in lumina reflectoarelor.
    1. Pune-te in locul consumatorului tau!

    Sa te gandesti la cumparatorul tau online nu este suficinet. Trebuie sa te pui in locul lui. De multe ori, cand construim un magazine online, suntem mult mai preocupati de modul in care brandul nostru este ilustrat prin designe sau text, cum putem sa oferim cat mai multa informatie in speranta ca utilizatorul isi va petrece ore intregi de calatorii virtuale in magazinul nostru. Trebuie sa te pui in locul utilizatorului. Apeleaza la serviciile de mystery shopping pentru comertul online. Asa poti obtine o imagine realista obtinuta in urma interactiunii directe a utilizatorilor cu site-ul tau. Afla mai multe!

    1. Sa nu …“ravnesti” la magazinul aproapelui tau!

    Cercetarea concurentei este desigur vitala. Sa iei insa bucati care iti plac din fiecare site pentru a le ingloba “natural” in site-ul tau nu va duce decat la o constructie Frankenstein-iana care se va transmite utilizatorului intocmai. Nu zicem ca nu poti sa descoperi lucruri interesante navigand pe celelalte site-uri insa luandu-le ca model risti sa te indepartezi de ceea ce consumatorul tau are nevoie si sa iti blochezi propria creativitate. Desigur, nu reinventam noi roata.  Dar daca cei care au inventat roata ar fi spus “Nu reinventam noi… parghia”, civilizatia ar fi luat o cu totul alta turnura. Nu crezi?

    1. Verifica, verifica si iar …verifica!

    Un magazine online necesita actualizarea constanta a datelor: preturi, oferte, adrese de contact, numere de telefon, comentarii. Un numar de telefon gresit sau a adresa de mail care  iti intoarce o eroare, o oferta expirata care inca este vizibila pe site duce la pierderea credibilitatii. Ai cumpara ceva de la cineva in care nu ai incredere?

    1. Nu lasa utilizatorul sa rataceasca in desert: Modulul de search – o busola, meniul principal – o harta!

    Un magazine online este o baza de date care devine inutila daca navigarea nu este foarte bine structurata. Modulul de search este vital. Contentul si ofertele tale pot sfida perfectiunea insa devin inutile daca utilizatorul nu ajunge la informatii cat mai usor. Un utilizator care intra pe site-ul tau, fie stie exact ce vrea, iar atunci are nevoie de o cautare care sa il duca exact unde trebuie, fie stie doar ca vrea ceva de la tine si atunci te lasa sa il ghidezi prin meniu. Ca sa ajunga la destinatie are nevoie de o harta si o busola de calitate.

    1. Umanizeaza interactiunea cu utilizatorul tau!

    In spatele unui magazine online sunt oameni de incredere. Este bine ca utilizatorul tau sa simta acest lucru. Ai grija sa existe persoane care sa raspunda prompt la orice intrebare legata de produse si procesul de cumparare. Tranzactiile online sunt oricum destul de dificile tocmai pentru ca nu sunt insotite de o figura umana. Chiar daca utilizatorul alege sa cumpere online nu inseamna ca vrea sa se simta singur. Vrea sa stie ca in spatele procedurilor sunt oameni care il pot ajuta sa cumpere in siguranta ce are nevoie.

    1. Fereste-te de excesul automatizarii!

    Ceea ce ofera de multe ori un magazin online este posibilitatea de reducere a resurselor umane prin automatizarea proceselor si procedurilor. Pastreaza totusi un echilibru. Nimic nu altereaza mai mult starea de buna dispozitie a unui utilizator decat sa fie prins in sisteme labilrintice in care nu poate sa ajunga la un contact direct cu oamenii din spatele site-ului. Oricat de mult o procedura ar lua in calcul posibilitati variate ale procesului de cumparare,  plasare a comenzii sau retur, exista mereu utilizatori care intalnesc situatii noi pentru care ar avea nevoie de sustinere directa. Ofera-le mereu posibilitatea asta. Nu vor face abuz de ea daca nu vor avea nevoie.

    1. Ai grija cu ce branduri “te infratesti”! Ele vorbesc despre tine.

    Asocierea cu alte branduri poate lucra atat in avantajul cat si in dezavantajul bradului tau. Alege cu grija firmele de curierat, plata online sau plata in rate. Desigur, oferta financiara este foarte importanta insa seriozitatea, rapiditatea, disponibilitatea celor care iti completeaza serviciile este mult mai importanta. Te-ai gandit ca ai putea sa pierzi clienti in baza unor experiente negative pe care cumparatorul le are, pe site-ul tau, cu un tert?
    Afla cum poti verifica calitatea colaborarii cu brandurile partenere!

    1. Nu privi niciodata magazinul tau online ca fiind doar online!

    Ceea ce numim cu lejeritate “magazin online” este de fapt, intr-o foarte mica masura, online. Vorbim doar de o interfata care imbraca intr-o forma usor digerabila de catre orice utilizator a unei structuri care nu implica nimic virtual: logistica vanzarilor, zonele de depozitare, personalul de contact, departamentele de achizitii etc. Prin urmare, daca iti doresti o analiza a magazinului tau online, o verificare ce tine doar de modul de functionare a sitelui este absolut insuficienta. Testarea nu trebuie a se opreasca la curatarea bug-urilor, designe, numarul de pasi din modulul de vanzare. Analiza trebuie sa mearga dincolo de online, la oamenii care se ocupa efectiv de vanzare.